Köpvillkor

  1. Företagsuppgifter:
    Solkramer.se ägs och drivs av Eva Wennman Holding AB, som har organisationsnummer 556779-8425.
    Våra kontaktuppgifter:
    Eva Wennman Holding AB
    Adress: Vretgränd 18, 753 22 Uppsala
    Mail: info@opensunuppsala.se
  2. Företagets support och tillgänglighet:
    Förfrågningar via mail som berör köp eller beställningar besvaras normalt inom två (2) arbetsdagar, med ett personligt svar. Om vi inte har möjligheten att besvara mail inom två (2) arbetsdag meddelas istället orsaken till fördröjningen inom två (2) arbetsdagar samt när konsumentens fråga kan besvaras.
  3. Konsumentens rätt till hjälp:
    Konsumenten har alltid rätt att vända sig direkt till oss för att få hjälp med reklamationer, ångerrätt samt annan hjälp som berör köp eller beställning. Vi svarar normalt inom en (1) arbetsdag via mail. Vi erbjuder också möjlighet till att boka telefonsupport inom tre (3) arbetsdagar från det att begäran skickats till oss via mail.
  4. Produkten och totalkostnader:
    Som konsument ser du alltid totalpriset för varan/varorna du beställer. Tack vare vårt smarta beställningssystem ser du alltid vad du köper, totalkostnader, leveranstider samt vilka eventuella kostnader som kan tillkomma. Alla varor finns på lager, i Sverige, för omgående leverans.
  5. Leveranstider:
    Vid köptillfället informeras konsumenten om maximal leveranstid. Leveranstiden kan bli längre på vissa produkter under till exempel storhelger och semestertider. Beräknad leveranstid står tydligt i kassan innan betalning sker. Leveranstiden beräknas vanligtvis till 2-7 arbetsdagar. Konsumenten har rätt att häva köpet utan kostnad vid eventuell försening. Vid försening meddelas konsumenten direkt vid köp om både leveranstid samt anledning till förseningen.
  6. Frakt:
    Vi fraktar med Svenska posten. Vi tar ut en fast fraktkostnad på 42 kr, oavsett hur stor eller liten beställningen är. Fraktkostnaden gäller för leverans inom hela Sverige förutsatt att kunden betalar via svensk bank/ombud med svensk valuta. Fast fraktkostnad för övriga Norden är 84 kr. För leverans till annat land kontakta oss via e-mail för fraktkostnad.
  7. Återbetalning:
    Konsumenten har rätt till återbetalning vid reklamation av felaktig/skadad vara inom 30 dagar från den dag företaget mottagit meddelandet från konsumenten. Solkramer.se står alltid för returfrakt och andra eventuella kostnader när det gäller skadat eller felaktigt gods, med förutsättning att fel kan påvisas. Fraktkostnaderna återbetalas även dem inom 30 dagar från den dag företaget mottagit den reklamerade varan.
  8. Ångerrätt/bytesrätt vid distanshandel:
    Konsumenten har 14 dagars ångerrätt från den dag då konsumenten har mottagit varan. Vid ångerrätt kan konsumenten kontakta oss via brev eller mail. Vid ångerrätt återbetalas konsumenten vad denne betalt, inklusive påförda avgifter (frakter m.m). Konsumenten har rätt att öppna förpackningen utan kostnad och undersöka varan, men varan skall återsändas i väsentligen oförändrat skick. Om varan inte stämmer överens med uppgifterna på företagets webbsida, och fel kan påvisas, behandlas ärendet som en reklamation, inte ett ångerrättsförfarande.
    Våra kontaktuppgifter ser du under punkt 1.
  9. Reklamation och säljarens garanti:
    Konsumenten har rätt att reklamera en vara om varans egenskaper avviker från det som avtalats eller följer av lag. Vid reklamation följer vi Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer. Rimlig tid för reklamation är upp till 3 år, med förutsättning att varan var felaktig vid leveranstillfället. Vid reklamation måste vi få veta vad det är för fel på varan. Om varan är felaktig finns det ett antal alternativ du kan ha rätt till enligt konsumentköplagen.
    Du kan:
    - kräva att felet rättas till
    - kräva omleverans av en ny, felfri vara
    - få prisavdrag
    - häva köpet och få pengar tillbaka
    - hålla inne betalning
    - få skadestånd
    Men konsumenten kan inte kräva alla alternativen vid ett och samma tillfälle. Det är egentligen bara kravet på skadestånd som går att kombinera med något av de andra. Damn Heels Scandinavia står alltid för returfrakt och andra eventuella kostnader när det gäller skadat eller felaktigt gods, med förutsättning att fel kan påvisas. Vid reklamation skall kund kontakta Damn Heels Scandinavias reklamationsavdelning via mail info@opensunuppsala.se och uppge ordernummer samt orsak till reklamationen.
  10. Försäljning till minderåriga:
    Personer under 18 år får inte ingå avtal utan målsmans godkännande.
  11. Finansiell säkerhet:
    Företaget kan uppvisa en finansiell stabilitet och god kreditvärdighet om detta skulle behövas. Vi tillämpar Trygg e-handels riktlinjer för säkrare handel på nätet.
  12. Säkra betalningslösning:
    Vi erbjuder två betalningsalternativ:
    Kortbetalning:
    Kortbetalning via PayPal. Vid betalning med kort (VISA, MasterCard och American Express) via PayPal, behöver du inte avslöja någon kontoinformation till oss, får vi pengarna utan att se ditt kreditkorts-eller bankkontonummer. Alla insättningar sker i realtid och pengarna finns direkt tillgängliga på PayPals säkra klientmedelskonto. Kunderna kan känna sig trygga eftersom informationen skickas automatiskt med hög datakryptering. PayPal uppfyller kraven för PCI DSS.
    Faktura ( för kunder i Sverige):
    Faktura via Klarna. Handla nu – betala efter leverans! När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor. Fakturan mailas några dagar efter att ordern är skickad. Vid betalning mot faktura, har bolaget rätt att ta ut en faktureringsavgift på 39 kronor. Fakturans betalningsvillkor är fjorton (14) dagar. Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift om 60,00 kr samt dröjsmålsränta om 25.00 %. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Då kommer du få en kopia på kreditupplysningen per post. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkontroll och marknadsföring. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte.
  13. Cookies:
    Enligt lagen om elektronisk kommunikation, som trädde i kraft den 25 juli 2003, ska alla som besöker en webbplats informeras om vad cookies används till och ges möjlighet att vägra sådan användning. En cookie är en liten textfil som lagras på din dator och som innehåller information. Cookies används till exempel för att hemsidan skall komma ihåg om du är inne på hundsidan eller kattsidan så att du slipper välja varje gång du klickar någonstans i huvudmenyn. Cookies används av rent tekniska skäl för att förbättra webbplatsen för användaren. Det finns två typer av cookies. Den ena typen sparar en fil permanent i din webbläsare. Den används till exempel för att kunna anpassa en webbplats efter dina önskemål, val och intressen. Den andra typen kallas sessioncookies. Under tiden du besöker en webbsida, skickas cookien mellan din dator och servern för att kunna koppla information, som exempelvis när du fyller i adress uppgifter vid beställning. Sessioncookies försvinner när du stänger din av webbläsare.
  14. Nyhetsbrev:
    Vid köp av vara medföljer en prenumeration på vårt nyhetsbrev som kommer ett par gånger per år och skickas via mail.
  15. Övrigt:
    Vi följer Svensk Lag, Svensk Distanshandels, Allmänna Reklamationsnämndens och Konsumentköplagens regler vid eventuella tvister. Vi anpassar oss normalt efter Trygg e-handels riktlinjer vad gäller köpvillkor. Det är din skyldighet som kund att ta del av våra köpvillkor innan beställning. Vi reserverar oss för eventuella textfel, slutförsäljning utanför vår kontroll samt att nyanser kan skilja mellan det du ser på skärmen och den verkliga varan.
No comments yet.

Kommentera